Danmark, Tyskland och Sverige..

Det är de där ställen jag tillbringat min semester på iår.. Fick semester för 3 veckor sedan och då börja jag med att dra och hälsa på pojken..  Hem igen för att vara hemma i ungefär 2 dygn innan man stack till smålands vilda liv och en ort som e lika stor som morfars bostadsort.. med kanske 2-3000 invånare. iofs om ens det.. :S men men, väl där lyckas man klura bort sig helt o hållet med att hoppa av på "fel" hållplats.. ibland bara "fråga mig verkligen inte vad jag sysselsätter mig med.." :P Syftet med resan var att hälsa på pojken igen fast denna gång i miniorten.. Däruppe tom torsdag för att sen dra hemåt malmö igen..  köra bil på eftermiddagen och sen dra till riff på kvällen för lite kuligheter. Fredagen sysselsättes med att försöka tvätta och packa i panik på kvällen.. för lördagsmorgonen var det nämnligen dags att försöka bege sig till Svendborg för en veckas långsegling.. en hel underbar vecka med sol, vind och moln.. men knappt inget regn.

Lördag 14 juli 2007 - Svendborg - AErköbing.
Väl framme i Svendborg för de som skulle med då avgår eskadern 15.00 med pick o last till AErköbing med en ganska blöt segling till en början för vi hinner inte mer än ut i hamninloppet från Svendborg innan det börjar regna, och inte lite heller utan det ÖSER ner. Har man tur så ser man vad som händer framme vid fören på båten.. Och inga seglarkläder har vi på oss heller så vi e sådär lagom blöta efteråt :P.
Segling i sig blir ganska lugn med smala kanaler och kryssvinklar som e hel knasiga.. Väl i Aerköbing så är tyvärr hamnen lagom knökfull och vi (4 båtar) blir tvungna och lägga oss utanpå både den ena och andra båten för att få plats alls. Dags för skepparmöte och matlagning runt 19-tiden.. Får upp köket i sittbrunnen på Afrodite och påbörjar uppkokandet av vatten till pastan men när skepparen är tillbaka tvingas jag avbryta det då jag ska fortsätta laga mat på kajen då u-skipper och skipper ska fixa till vantspridarna som stod lite olägligt.. riskerade tydligen bryta masten om de inte fixades till. Maten blir till slut klar även om det tar rejält lång tid då de där köken inte går att jämföras med vanliga elspisar. :P Senare på kvällen ställs det till med volleybollmatch expresser + Auroras besättningar mot Andromed :P. Där uppenbarligen Andromeda vinner överlägset... Läggdags vid 2-tiden..

Söndag 15 juli 2007 AErköbing - Sönderborg
Upp och frukost redan 0830 söndag morgon för avgång 10.00 mot Sönderborg. En ganska helcrazy segling på söndagen med veckans första spinnakersegling som det blir ett fåtal av hela veckan tyvärr.. :( då det mestadels blåste motvind. Iaf så gick segling ganska vilt till och väl i hamn söndag em vid 16-tiden så inser vi ganska snart att alla affärer e stänga, för danskar tar tydligen betydlgt hårdare på det där att Söndagen är en vilodag än vad svenskar gör.  Så det fick bli att beställa pizza.. danska och svenska är inte speicellt likt även om man tror det. För det blev en del missförstånd på pizzerian, för andra kvällen i rad ockuperar vi hela bryggan med affes middagsteam. :P Senare under kvällen sysselsätts med att lägga om båtar i hamnen och en del stillastittande och snackande på Auroras akterdäck.. även kaffedrickande kan tilläggas.. sängdags återigen vid 2-tiden.

Uppdatering av resten av veckan kommer men inte ikväll.. See ya!

Ciao!
/Phie

uppdateringar från de senaste..

Tjoho igen..
Jag e tillbaka även många inte trodde det.. här sitter jag en söndagkväll med ingenting att göra.. och tänkte därför skriva blogg med lite grann uppdateringar från den senaste tiden.

Senast jag skrev var innan teoriprovet och helt ärligt fattar jag inte varför jag ens var orolig, för det gick utmärkt bra och jag lyckades, även om man nu i efterhand ångrar en del av svaren man gjorde.. men iofs, det är också det som gör att man lär sig för livet och inte gör om samma misstag en gång till. :P

Veckan efter var det dags för halka, och oroligheterna kring denna förstod jag inte heller, för kan man ever kugga en halka? Inte jag iaf, även om det ibland känns som att det var vissa moment som gjorde att man kuggat.. men det handlar lite grann om en upplevelse och köra på halt väglag.

Midsommar är en historia för sig som också kom och gick under den där veckan... Efter en hel del om och män, efter att kommit underfund med att de flesta redan är upptagna så spenderade vi middagen på varsitt håll, min em/tidigkväll spenderades med att äta sill, nypotatis och gubbröra i en härlig kombination och dricka snaps i Sjöbo tillsammans med min farsa och flerdärtill. Kvällen var väl inte riktigt planerade förutom att jag drog till Lund med buss och därifrån till Helsingborg.. för att möta upp Nitchy och greek på knutan, med tanke på utgång.. vilket det blev också. Men ibland kan man inte förstå sig på hur vi alltid lyckas komma till master oinbjudna =P. För när vi kom till bryggan, så blev det ganska uppenbart för oss att mastern med flera vänner, förfestar i dennes lägenhet..
Vi avvecklar våra planer och mönstrar på hos mastern.. efter en del dricka och shots bär det vidare mot tempel som vi vill till.. dock blir tempel inte vårt loveplace denna kväll då vakterna är stenhårda på att insläppta ska vara 23 och mastern och nitchy inte har åldern inne, kommer vi inte in.. vi diggar inte den vakten alls och ibland frågar man sig vad som e fel.. vi hade kunnat förstå en del saker men just det där var bara skitsnack och en anledning till varför de inte ville släppa in oss. Men men, vi drar vidare till crombar, men efter att ha haft 10 turkar efter sig på dansgolvet är jag trött på det och drar hemåt igen..

Det där var midsommar och en mer mysig helg blir det under helgen..

I fredags var det äntligen dags för utgång i malmö med tjejerna.. =). Efter upptackning och förfest hos Riffsan, så bär det av till möllan och en pubrunda.. inte riktigt en planerad en men efter att det inte fanns uteplatser varken på mascot eller ölkafeét och buddha var stängt så sprang vi runt en del och drack lite grann där och lite där.. =P. Kvällen avslutades med ett najs besök på falafelmästarn..

Igår var det dags för en vistelse i köpenhamn. Men kvällen innan hade satt sina spår och jag var sådär lagom trött när jag kom upp ur sängen på morgonen.. Men kvickna till fort tills trötthet slog till igen efter man ätit på EM. Min tänkta shopping på ströget/köpemagergade blev ingen shopping då jag varken var på¨humör för det och dels för att jag inte helt enkelt kände för det, jag hitta dessutom inget intressant..

Det var en liten uppdatering sedan sist, nästa gång blir nog inom snar framtid!